Chocktillstånd

To bad. i'm back. Vart jag har hållit hus?

Jo, bland annat hos Petra (onsdags, höhö evighet sen) med Chanco. Var ett tag sen bara vi tre träffades. De hade bakat brownies, som kunde jämnföras med min kladdkaka jag bakade för ett tag sen = torr. Vart försvann kladdet egentligen? Hade exakta tiden i ugnen. Uhh, sånt är surt. Fast brownisarna var ju precis som de skulle!
Fest med Frida, även om det inte blev så livat. bara hänga är också kul (: Meine schwster Madde gick balen. Hur fin som helst, som även alla andra var. Madde var sådär docksöt! Eller mer princess i ljusgrön marsipan! Graawi.

Dessa nutida dagar tillbringas stående/gående (mina fötter är fortfarande i chocktillsånd. Jag menar dagar ut och dagar in på kvarnängsgatan satt vi ständigt i vårt fina klassrum och alla lärare tog sig till oss:)) Jo men vad jag skulle komma fram till är att Frida och jag har apu på Jysk. det är toppen! Ganska kul ändå att kolla upp artickelnummret på en ful matta. inte.
Nej jag ska inte klaga. De är jättesnälla mot oss :)

Idag åt vi delikat spagetti och köttfärssås hos Fridas mormor. Mötte en söt och frågande gubbe med rullator på gatan förut idag (efter att ha hejat på massa kunder blir det som en reflex att göra det utanför butikens väggar).
Jag: Hej?
Gubbe: Vaaart jag än går äär det motvind!
Vissa gubbar försöker inte ens vara söta, de är det ändå. Men jo jag kan hålla med honom. Det blåste något hiskeligt idag!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Haha, det är många som inte förstår att alla ugnar är olika, därav tar det olika lång/kort tid för saker att bli färdiga. Ställ alltid klockan några minuter tidigare ;)

Jag gjorde sega chokladbröd nu i veckan, tog ut de hela 10 min tidigare men ändå blev de lite för torra :(



Hur är det annars? :)

2009-05-27 @ 21:29:02
URL: http://ougat.blogg.se/
Postat av: gissa vem

ohw, gullgubbe du fick tag på :,)

2009-05-29 @ 00:51:23
URL: http://lovisaglennfalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0