Igårkväll.

Hur man på bästa sätt kan spendera 90 minuters väntan på att sin syster ska sluta på jobbet.

Okej, okej. Jag hade kunnat göra vad som helst, men klockan var 22.30, det var kallt och mörkt (Vimmerbys gatulampor släktes igår? hmm.) och jag satt utanför Björkbacken på en träbänk.

Kollade igenom bilder i mobiltelefonen.
Raderade några okända kontakter.
Bytte namn på vissa kontakter.
Bytte bild på vissa kontakter.
Kollade kalendern.
Åt en fralla.
Skickade 2 sms.
Lyssnade på fotbollsföräldrar som satt ute och diskuterade om Bullerby Cup.
Satte alarmet till morgondagens jobbpass.
Försökte att inte bli arg på min syster Madde som dröjde sig kvar på jobbet...
Tittade på mina skor.
Tog en snus. (INTERNSKÄMT, klapp, klapp, klapp)
Flyttade över bilder till minneskortet.
Tänkte tanken att jag aldrig mer kommer få vara barn igen. Ni vet, bara vara liten och inte tänka på morgondagen.
Försökte igen att inte bli arg på Madde.
Kollade igenom vilka låtar jag hade på mobilen. 2 st. (Mr. Brigtside som ringsignal och Take a bow som alarm.)
Tittade upp mot himlen.

Sen kom hon och hämtade mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0