HäNgEr nI mEd?

Runt klockan 14.00 varje dag får jag stå ut med låten "Jag är så avundsjuk" av Nanne Grönvall. Ja, det stämmer. I IKEAS högtalare spelar de samma skiva dag ut och dag in. No joke! Variationen flödar känner jag. Norskarna undrade hela tiden "Vad är det hon sjunger egentligen, vad säger hon att hon är?" Dessutom tycker mina arbetskamrater att ordet "örngott" är jätteroligt. För visst säger man så? Hoppas att det inte bara är min mamma som har lärt mig det. Det heter putetrekk på norska. Pute för kudde. Dyna för täcke och sittpute för dyna. HäNgEr nI mEd?

Dagarna på IKEA är fina. Gick upp kl 05 idag. Klarvaken. Vaknade ca 10 gånger under natten och kollade på klockan för att jag inte ville försova mig. Så typiskt mig. Har nog bara försovit mig en gång i hela mitt liv. Tror att det var i 4:an och att jag fick äta en banan i väntan på bussen. Smidig tjeja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0