Amen

Jag tappade bort min husnyckel medan jag städade idag. Fick panik. Letade på ALLA tänkbara ställen. Har jag "stövsugat" upp den? Har den åkt ut genom fönstret medan jag ristade filten? Ligger den bland buskarna? tappade jag den i papperskorgen? Jag blev så stressad och frustrerad eftersom jag skulle vara på jobbet en timme senare.
Jag visste att gud hade straffat mig bara för att...bara för att jag igårkväll kl 22.30 gick till Rimi i regnet och köpte en chokladkaka...bara för att jag var så satans sugen! Jag kunde inte hålla mig, därför skulle jag straffas liksom.
 
Hela dagen har jag tänkt på hur mycket det kommer att kosta att byta ut alla systemlås i hela huset. Det är inget stort problem för världen men just idag var det något som tyngde mina axlar. Jag bad till gud att han skulle ta mig till nyckeln och vips, i plånboken låg den, under alla kvitton. Jag såg något som blänkte till och det kunde ju lika gärna ha varit ett mynt, men där låg den :) Blev så glad, för nu kan jag köpa 432 chokladkakor istället för nya dörrlås!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hahah Carru, jag förstår frustrationen. Hatar att leta.

2012-09-02 @ 15:50:08
URL: http://mangyssleriet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0