Den kvällen, den lyckan.



Vet ni vad. Jag har haft en så sinnessjukt bra helg!
Vi är snart klara med januari månad och trots att förra året har bosatt sig rakt i mitt hjärta så har jag ett grymt år framför mig. Jag känner det bara.

I fredags köpte jag popcorn och fanta exotisk. Den kvällen, den lyckan. Hela lördagen jobbade jag evighetspasset 12-20 på IKEA, men det går fint om man tar ett äpple och ett telefonsamtal hemifrån precis efter att man har slutat. Det är alltid fint att höra familjens röster. Farmor ringde mig för några veckor sedan, hon är den sötaste som finns. Och hennes mat är oslagbar.

När jag väl kom hem så visste jag inte att det skulle bli en så galet bra kväll. Kajsa kom över till oss, likaså Gustav och Fredrik. 10 personer runt ett litet köksbord, bra musik, kall öl, ett födelsedagsbarn på 23 år, en gudomlig tårta som Emma hade ordnat, vi körde sten-sax-påse om vem som skulle få diska och vem tror ni inte hade otur...? När klockan slog 01 gick vi vidare till Thomas där vi dansade till fångad av en stormvind (ala Gustavs special), vi gick upp på taket för att se en stjärnklar himmel och byns alla lampor. Alltid lika fint där uppe på Thomas tak!

Vi gick på efterfest hos Gustav och vi fick även med oss Jörgen. Otrevligare namn existerar inte, väl? Vi satte oss i soffan, vissa somnade, resten lyssnade på låten ”somebody that I use to know”, gjorde fina flätor på varandra (Peters fläta blev finast), traskade hem och somnade djupt klockan 05. Fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0