KORALLREVEN OCH VINTERGATAN

Det har blivit dags för en ny kategori här. Jag kallar den Down Under och det talar ju ganska mycket för sig själv. Jag ska faktiskt inatt åka härifrån och planerar att komma tillbaka runt juni 2013. Vem vet, vad som helst kan ju hända, jag kanske kommer hem i januari. Kanske stannar till november nästa år - allt kan verkligen hända! 
 
Backpackerväskan är packad, 15 kg på ryggen kommer nog kännas, men det fixar jag nog! Har läst en del från andra personers bloggar som är ute på resa just nu och jag kan ju säga att man blir minst sagt inspererad och imponerad! 
 
Är fortfarande i det stadie då jag inte har förstått att vi ska åka iväg, även att jag längtar jättemycket efter att få träffa dig Madde! Jag vet redan nu att jag kommer få uppleva och se saker som jag aldrig har gjort innan och det känns så sjukt underbart. Det blir den första julen som jag inte tillbringar hemma i Långbrössle och det känns bra, även att man såklart kommer sakna allt som finns här hemma. Men så är det ju, man kan inte få allt man vill samtidigt, och man måste få sakna saker här i livet också.
 
Har börjat lyssna en del på Markus Krunegårds låtar Korallreven och Vintergatan, Askan är den bästa jorden och Ibland gör man rätt, ibland gör man fel. Dessa låtar och mycket annat runt omkring mig har plötsligt gjort en stor inverkan mig och den situation jag är i just nu. Mitt tankesätt har faktiskt förändrats under kort tid och jag tror att jag har blivit lite klokare också. 
 
Jag kom hem från Norge för ca 3 veckor sedan och det var ett jobbigt farväl, precis som jag trodde. Tur att man faktiskt kan åka dit och hälsa på, i "Världens vackraste by". Dessa 3 veckor hemma har jag spenderat på allra bästa sätt. Att säga "vi ses om ett halvår" känns ju ganska konstigt, men med åren har man ju faktiskt insett hur snabbt bara 2 månader kan gå! 
 
Nåväl, Australien och Asien väntar på mig och Lovisa nu, det är snart dags att åka, äntligen :) 

Kommentarer
Postat av: Adelinn

Jag ska följa dig varje dag carro. puss!

2012-11-20 @ 17:13:50
URL: http://adelinn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0