ONE YEAR HAS PASSED BY

För exakt ett år sedan så bodde det en 19-årig tjej i Vimmerby. Hon hade haft ett underbart sommarlov efter ett ännu mer underbart sista år på gymnasiet. Hösten var kommen och hon var sur, arbetslös, frustrerad och irriterad på sina föräldrar. En riktigt jobbig period då hon över ett kort telefonsamtal med sin nära vän Emma, bestämde sig för ett miljöombyte till grannlandet Norge och ACK vilket bra val hon gjorde där.

På tåget var de såklart nervösa. Nu skulle det äntligen hända någonting, något nytt! De hade redan jobb, de hade redan boende, nu var det bara att köra och tjäna cash!!!

Hennes största dröm just då var att "Någon gång snart, så ska jag till Australien och hälsa på min syster Madde". Idag är det 48 dagar kvar innan hon får slänga sig i armarna på Madde där nere i Down Under. Med sig tar hon Lovisa som har ett år off från skolan.

Ett år har alltså passerad sedan jag var en sur, nervös och vilsen tjej. Idag ser jag den otroliga utvecklingen och är så satans glad för att vi bara åkte. Endast 6 veckor av året har jag spenderat hemma i Vimmerby och bara det är sjukt, efter att ha bott i 19 år i samma lilla flickrum. Jag hade inget att förlora och jag har nått min dröm. CHECK!

Om 28 dagar är det min sista dag här och vi får väl se om det tränger fram en och annan tår, för jag kommer sakna Bergen och allt som har hört därtill. Har med mig en drös med minnen som snart ska dela plats med mina nya. NYP MIG!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Madde

Otroligt fint och berörande inlägg.
Tycker att det är starkt att vilja visa o skriva om din personliga utveckling och att du verkligen kan titta på allt som har gjort dej till en starkare o mer självsäkrare person. Jag kan näst intill lova att Australia-resan kommer att ge dig ännu mer livskvalitet!
LÄNGTAR! <3

2012-10-03 @ 12:00:03
Postat av: isabell melvik

du er så herlig carro :) kommer til å savne deg super masse<3 men du kommer til å få det så super bra<3 smask til deg søta:)

2012-10-14 @ 19:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0