Drömbubblan fortsätter

Östkusten under 3 veckor är kirrad! Vi har haft en underbar tid tillsammans vi fyra, jag har älskat varje liten stund. Vi har sett så mycket längs vår väg i vår duktiga kärra. Ett dött batteri och oljetorka var det enda vi behövde stå ut med under 350 mil. Heheh.

Idag har det varit en underbar dag i Cairns. Jag vaknade tidigt och packade väskan för kvällens resa, fyllde på kilometerpasset till bussen, bokade hostel i Alice Springs och bokade biljetter till Future Music festival i Adelaide (det kliar i fingrarna efter lite konserthäng!) När vi var på barrunda i Surfers paradise så kom vi till en pub med BRA livemusic och jag blev helt till mig! Ställde mig längst fram med Gustav och bara log av att sjunga med och rocka loss. Samma sak hände i förrgår då vi gick till ett uteställe med en tokbra dj! Medans jag dansade som en galning så fastnade mitt fokus på hans grymma energi och mixtrande! Mmh.

Idag har vi också hunnit med en cykeltur i parken och centrum under regnfylld himmel, gått på ett mysigt café och frossat i olika maccaronas samt badat i lagunen då vattnet var varmare än både luften och regnet. Russinkroppen ville inte gå upp!

Nu sitter jag och Lovisa på nattbussen och det känns väldigt spännande! Första gången vi provar på backpacker-buss-livet. Nu ska jag lyssna på Alex och Sigges podcast (som jag avgudar djupt) och kanske slumra in en stund, more hours to go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0