October, 18

Vi är redan i mitten av oktober och jag känner att jag kommer sakna Coral Bay när väl detta kapitel är över. Mina sista arbetsdagar tar form. Om en månad flyger jag ut ur landet och får inte komma tillbaka igen för att jobba. Lite sorgligt men när man väl stänger en dörr så öppnas en annan. Klyschaaaa'Emma fyllde 21 i måndags och både jag, Julia och Emma var lediga fram till eftermiddagen så vi åt mysfrulle, svingod chokladtårta, sjöng en egengjord rap-låt för Emma, gick till Shark Nursery och kollade på ett 30-tal hajar som simmar längs stranden. Vi har också haft ett undervattensparty på backpackerhostelet. Man klädde ut sig till allt ifrån brännmagnet till Triton. I tisdags på min lediga dag vaknade jag av att någon knackade på dörren och skrek "Caroline! You're late for work!! Come out here!" jag flyger upp och får panik. Öppnar dörren och där står Madde med en kamera i mitt nylle. Jag börjar bara skratta av chock. Hon är så himla suprisig! Hon hade åkt 6 h norrut för att träffa mig lite, jag blev så glad! Vi åkte på en båttur och fick snorkla bland massa fina korallrev, med 4 m breda Manta Rays, stora lodgehead sköldpaddor, 2 meter långa hajar, en delfin och från båten kunde vi se 2 humpback valar. Helt otroligt!

Kommentarer
Postat av: Madde

Helt amaz!

2013-10-19 @ 16:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0