end of a beautiful story

Jag befinner mig just nu i Monkey Mia, 7,5 h med bil söder om Coral Bay där jag jobbade i nästan 2 månader med städ, disk och café. Emma, Julia och Felicia åkte samma dag som mig, fast de flög enda ner till Perth. Hanna är kvar i underbara Coral bay. Det är verkligen en av de vackraste platserna som jag har sett. Det absolut turkosa vattnet och dessa stora sanddynor som omger den lilla staden. Alla minnen som jag samlade på mig där är verkligen så fina, galna och otroligt roliga. Jag, Emma och Julia bodde tillsammans i ett litet ruckel, men det blev som en del av den avslappnade stämningen. Efter några timmar i housekeeping kunde man gå sin korta promenad till stranden och snorkla bland firrar och korallrev. På kvällen kunde man ta med en filt till stranden och granska alla stjärnor där uppe, men också alla som föll undan för undan. Det har blivit en del önskningar. Alla stjärnor i Australien är så mycket tydligare än i Sverige. Det finns så många fler på något sätt. Så nu är jag alltså tillbaka i Monkey Mia där Madde och Kristoffer bor och nu har jag också fått träffa vovven Selma som är en gosegris samtidigt som hon kan vara en riktigt jobbig busunge. Om tre dagar flyger jag och Madde ner till Perth där vi ska spendera några dagar tillsammans. Jag ska visa henne mina smultronställen och vi ska bo i fina Fremantle. Den 20 november flyger jag till Auckland som ligger på den norra ön av Nya Zeeland. Jag är så förväntansfull! Ett nytt land, nytt kapitel av denna resa och jag kommer börja på egen hand. Som längst på egen hand var i Melbourne i en vecka. Annars har jag hela tiden hängt ihop med Lovisa, Emma, Sara eller Madde. Att resa är det bästa jag vet. Innan jag började denna resa så sa jag att jag skulle plugga till hösten 2014, men nu är jag inte så säker längre. Alltingt kan ske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0