Kära pepparkaksby

Sitter vid köksbordet och äter havregrynsgröt samt lyssnar på morgonpasset i P3. Denna lilla tid är så underskattad! Gillar faktiskt att titta ut genom fönstret och se att det piskar mot rutorna, just för att jag är inomhus! Det var skillnad när jag i onsdags skulle åka tåg för första gången till en barnhage och därefter gå 20 min i spöregn och dessutom spendera större delen av dagen utomhus bland sandlådor och gungor. I FELT THE POWAAH! Men jag tänkte om, jag var där för deras skull och det var mitt jobb att de skulle ha kul och känna sig trygga.

Idag är det premiär för pepparkaksbyn som har slagit läger mitt på torget! Just precis, det är en utställning med massor utav pepparkakshus som barn har gjort. How cutie? Förra året var det en fylledummer som tog sig in på pepparkaksområdet och förstörde allting. How stupid? Så i år har man omringat området med secutitasvakter.

Haha... kära pepparkaksby.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

SV: Jaså kommer du hem :D Jag trodde du skulle bli kvar i Norge över julen. ATT VI SKA!! :) pöss

2011-11-25 @ 14:23:26
Postat av: Sylvia

Ååh, vad mysigt det låter! Får allt lite julsaknad när jag läser det!

Spenderar du julen i Bergen också, eller åker du hem till familjen?

2011-11-26 @ 09:55:10
URL: http://redribbons.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Men man kan ju också se det som att fylledummern fick alla barn att avsky alkohol? :) hehe.

Tog du lite bilder på byn? Vill se :D

2011-11-30 @ 09:34:54
URL: http://lovisaglennfalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0