Last day of November

Sitter i sängen min. 1 december imorgon och jag ser sjukt mycket fram emot årets jul. Speciellt stämningen. Efter att ha jobbat på barnehage den senaste tiden så får jag plötsliga flashbacks från den tiden då jag själv trippade runt på ett halt golv, byggde med lego, silade sand och satt i knät. Nu i efterhand inser jag hur betydelsefull den tiden var för mig. Alla dagar på "barntimman" i Frödinge, då vi alltid började med körsång som sedan ledde till pyssel i källaren med Gunnvor och Laila. Jösses, halva min barndom är grundad där! Då tog man allting för givet, men nu ser man allting ur ett annat perspektiv. Så det känns faktiskt lite coolt att få följa med barnens dagar då de tittar med förtrollande ögon på det första advents-ljuset eller när de gör chokladkakor (av grus och vatten.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0