MORNINGBITCH

Igår lördag var det en väldigt splittrad och händelserik dag, jag vaknade upp sur och ledsen, mest för att det hade spelats sjukt hög (och dessutom dålig) musik hela natten. Men jag bet ihop, drog iväg och jobbade på morgonen medans alla andra hade a day off, jag grät en skvätt på bussen till låten "he loves Anna" och sen var jag fit for fight igen.

Väl på Ikea så var det stängningsdag av det gamla varuhuset, dvs 80 % rabatt på allt som fanns kvar. Det blev en väldigt mysig dag och ganska vemodigt för de flesta som har jobbat där i 15 år. På onsdag öppnas dörrarna för det nya och som sagt världens modernaste IKEA-varuhus. heh.. 

Efter stängningen blev det en liten avslutningsfest. Vi drack öl, åt pizza, hissade ned flaggorna och alla had a great time liksom. Runt kl 22 åkte jag, Karl-Wilhelm och Hanne hem och väl där möttes jag av en folkfylld lägenhet och morgonbitchen som de hade sett tidigare var som bortblåst. Tänk att man kan byta ut sina så starka känslor i kroppen, bara sådär? Några klunkar vin och en halvtimme senare var vi redo för byn! Det är säkert 2 månader sedan jag var på byn senast och igår kom jag ialf in på en bar och jag hade hur kul som helst :) Peter och jag drack öl på The Wave, provade kinahattar och Sebastian hoppade från balkongen rakt ned i plurret (bara för att han alltid ska vara värst). Runt kl 5 satt jag, Emma, Sara, Marcus, Oscar och Peter samlade i soffan. Lyssnade på Veronica Maggio och åt gorbys pizza som Peter så snällt hade köpt till maaaaj!

Idag är det söndag och som ni vet är jag ledig idag :) Jag ska tillbringa denna dag i Nygårdsparken med picknick och titta på när killanra spelar amerikansk fotboll. Eller så går jag in i fighten. Jag är ju liksom ingen morningbitch längre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

You rock!

2012-04-30 @ 16:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0