Den vandrande pinnen ska landa

Det här med att jag är flyktig, det har jag aldrig tänkt på förens nu. Jag har nästan alltid varit "någon annanstans" eller påväg till något annat. Eller bara tillfälligt bosatt, med planer på något nytt, nytt, nytt. Samtidigt så ser jag mig inte som en rastlös själ. Det känns som att jag absolut kan vara kvar på en plats en längre tid, men det var länge sen nu. Tills nu. Eller om en vecka exakt. Då ska jag faktiskt flytta till Umeå! Det har aldrig tidigare funnits i mina tankegångar men ändå så känns det så himla bra? Jag ska nämligen plugga. Det där läskiga men spännande studentlivet väntar på mah! Det har liksom kommit till mig - Carro, du är typ redo för det här. Innan har jag bara skjutit bort tanken. Kanske också för att jag alltid har varit en virrpanna för vad jag skulle vilja jobba med. Eller, jag har ju haft mina idéer men aldrig känt: THIS IS IT!
 
Nuu kan vi snacka om ett nytt kapitel! Scary stuff. Men jag antar att man måste ha den där lilla gnistan av motivation. Det får ta sin tid att hitta den! Så nu ska jag ju faktiskt landa någonstans, i 3 år. Förhoppningsvis!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Jag har gått i ett halvår och känner ännu inte att jag helt har landat i omställningen ;) Så det kommer nog dröja ett tag innan det börjar klia i dina fingrar till nytt nytt nytt, men då kan du ju alltid försöka satsa på någon praktik utomlands om ni har det på din linje? :D

2015-01-10 @ 22:01:04
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se
Postat av: Madde

Det kommer att bli hur bra som helst vännen! Önskar dig all lycka till och hoppas att du trivs i Norrland! KLEM FINE DU

2015-01-19 @ 21:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0