Hur ska man förklara den här känslan i ord?

Det här är allting än vad det är hemma, även om jag har 5 nära svenskar runt omkring mig varje dag. Solen lyser nu på min rygg och det är snart dags för den att glida ner i horisonten. Julen här har varit helt fantastisk och har inte liknat någon annan, och det är just det som jag älskar! Att allt behöver inte vara som det alltid har varit. Visst, vi har gjort ett traditionellt svenskt julbord, lyssnat på jullåtar, bakad lussekatter, klätt en gran, druckit glögg, och delat ut julklappar men vi har också badat med vilda delfiner, legat på en brygga under månens sken, dansat barfota på stranden vid en lägereld, fiskat från en båt, blivit fräknig och druckit litervis av vatten. 38 dagar har gått sen vi lämnade Vimmerby. Sån märklig känsla. Detta är att rekommendera till alla. Åk bara iväg. Till Norge som Australien. Se, utmana dig själv, samla kunskap, träffa människor, våga, chansa och sprid kärlek. Det är nästan så jag vill skratta åt dessa ord som låter så påklistrade men som är så sanna!

Kommentarer
Postat av: Mångsysslarn

Så inspirerande Carro! Du är grym på orden. Hälsa!

2012-12-28 @ 22:43:51
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0