"You have angels above you"

Raglan är en mysig, liten hippie-surf stad som jag nu efter en vecka börjar gilla ganska mycket. En tysk tjej som jag träffade i Paihia följde med mig hit men nu har hon åkt vidare till ett wwoofing-place! Det betyder att man jobbar på en organisk gård och hjälper till med allt möjligt; djuren, trädgården, barnen osv och får därmed boende och mat varje dag. Man blir som en del av familljen!Vi har provat att surfa lite varje dag och i början kändes allt hopplöst. Jag insåg vad lite tålamod jag hade! Igår var den dagen då det gick allra bäst. Jag lyckades stå upp på brädan och var så himlans lycklig!Hostelet Solscape som vi bor på är helt underbart. De små gästhusen är gamla tågkabiner, små hytter liksom! Det finns stora vita tält som man också kan sova i, det finns ett grönsaksland, stenugn för pizza, världens vackraste view över havet och förut idag provade jag på yoga. Raglan är allt bra fint! Ikväll spelar Jonah livemusik på Yat club och om 4 dagar möter jag upp Madde i Auckland! Dessutom har jag kanskeee fått jobb! God jul allesammans!

Kommentarer
Postat av: lovisa

Carro ditt liv låter som en saga!! Så glad för din skull. Och jag vill tävla för kortet, blev så förbannat lycklig när jag fiskade upp det ur brevlådan här borta i lilla Huskvarna ;)

2013-12-20 @ 17:33:11
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se
Postat av: lovisa

Tacka** för kortet

2013-12-20 @ 17:33:37
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0