The eastcoast

Jag har sovit i överschlafen på en våningsäng på ett hostel i Surfers Paradise. Här mötte vi upp våra sambos och grannar från Bergen. Kärt återseende! Thailand var en fin 10-dagars period då vi åt massa god mat (spicy thaimat I love you) åt en hel del chicken curry! Det blev mycket poolhäng och chang-drickande samt en fräkentillökning. Vi har tillbringat 4 nätter i Sydney där vi mötte upp mina två efterlängtade soulmates! Lycka på hög nivå och jag är på så bra humör. Vi hyrde en van (en skruttig gammal graffitimålad bensinslukande en) och är nu påväg längs östkusten. Om vi ska prata väder så har det varit konstant regn, dag som natt. Vi har hunnit med att besöka staden Nimbin - en äkta hippiestad, jag har kört en hel del bil - är så stolt över mig själv! Vi har sovit tre nätter i Byron Bay - en mysig surfarstad med en rolig utgång på Cheeky Monkey! Idag anlände vi till Australiens 3:dje största stad - Brisbane! Här har vi shoppat hela dagen och tillbringat timmarna i centrum. Nu ligger vi tätt intill varandra i bilen som står parkerad på en bensinmack. Imma på fönsterna och regnsmatter på taket. Imorgon åker vi till Steve Irwins Zoo och klappar kängrus. Jag är så lycklig.

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Det låter ju helt underbart!!

2013-02-18 @ 14:30:15
URL: http://matholda.se
Postat av: Lovisa - Mångsysslare

När ni kommer hem får vi samlas och så får ni ha bildvisning och berätta allt! :)

2013-02-20 @ 11:57:27
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se
Postat av: Lovisa

Åh vad glad jag blev över lilla vykortet som trillade i min brevlåda. Jag kan ju inte skicka tillbaka då jag antar att er van inte har en adress så du får ett vykort tillbaka genom bloggen:
"Heeej! Åh vad glad jag blev över ditt vykort. Ja det var riktigt länge sedan man såg dig live! Så häftigt att du är sådan restjej. Önskar jag också hade lite sådant i mig. ;D Kul att du trivs på resande fot! Är så glad för er skull för allt ni får uppleva! Oj, nu börjar pappret ta slut så jag måste avrunda.
Ha det så fint och hälsa till alla i er skruttiga bil ;)
Kramar Lovisa"

2013-02-26 @ 15:29:51
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0