Outback style

Aussie del 2 har nu pågått i 20 dagar, men det känns som att jag har varit här hela tiden, alltså inte varit hemma under ett 3 månaders break. Vi landade i vårt kära Perth som jag tycker så mycket om! Havet, områdena som man känner igen, uteställena, människorna och minnena därifrån.
Efter en veckas intensivt sökande av alla möjliga jobb så har jag och mina kompanjoner faktiskt fått jobb i ett paradis, allihopa! Coral Bay heter stället och japp, här finns stora fina korallrev som man kan snorkla i när man vill, bara några få meter från stranden.
Det blir varmare och varmare för varje dag som går och livet här börjar alltmer likna en vardag. En simpel sådan. Vi jobbar på en resort och allt är väldigt likt resorten som jag jobbade på i Monkey Mia. Öde mark så långt ögat når, några få dyra affärer som bara säljer det nödvändigaste, bred havsutsikt, och enkelt boende. Det är så vackert här och man glömmer bort det hela tiden. Det är enkla grejer som gör saker och händelser betydelsefulla och minnesvärda. Om 2 månader åker jag till Nya Zealand. Biljetten är bokad så nu händer det på riktigt!


Kommentarer
Postat av: Lolly

Åh så kul med ett inlägg! Vad är det ni jobbar med på resorten? Och vad ska du göra i nya Zeeland. Vilka ska åka dit?

Är så glad för er skull! Fasen korallrev!!

2013-09-24 @ 19:35:59
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0