NORTH ISLAND

Med raketfart har Madde och jag tagit oss igenom Whitianga där vi granskade Hot water beach, hade en jätterolig utgång (ni vet en sån där med flippflopps, inget smink och mjukiströja) dansade hele natta. Rotorua överraskade oss med Wai-o-tapo som hade coola Mud pools och ångande färgglada vatten, visst låter det skumt? Hobbiton var hur mysigmt som helst med sina små söta hus och magnifika landskap. Även att jag inte har sett alla filmer så var det jättekul!
Waterraftingen var otroligt rolig, även att jag under 7-meters-vattenfallet helt glömde bort instruktiornerna och höll på att strypa Madde med min paddel...heh. På kvälla så åkte vi till Maori Village där man fick ta del av Nya Zeeland kultur och hur urbefolkningen levde. Så intressant och mysigt! I Taupo gick vi på vandring till Huka falls och babade i varmvattens källor från närliggande vulkaner.....uhhhh lalaa.
Just nu sitter vi på bussa från Tongariro National Park där vi har vandrat upp på det 1886 m höga beget. Näääästan lika högt som Kebenikajse skulle man kunna säga! Det var olika vulkaner runt om som faktiskt hade ett utbrott 2012! Riktigt cool miljö trots att vi vandrade i störtregn och kraftig blåst. Moln överallt men vad gjorde det, vi fixade det och fick känna på lite extremare förhållanden! HUH! Ikväll anländer vi till Wellington, NZ huvudstad. Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0