en lång och underbar dröm

Sista kvällen som 21 år. Kom precis hem från en middag med tre tyska kompisar. Vi åt på en såå mysig mexicansk restaurang. Awh. Älska coriander. Sitter nu bekvämt i sängen med favvo spellistan, katten har premiär sleepover hos mig och jag häver lite vitt vin från flaskan då och då. På lördag kväll får jag krama om Madde i Brisbane. Drömde igår att jag glömde bort flyget och mådde så dåligt för det. Alltså ännu mindre tid att spendera med henne. Usch, hemsk dröm! 10 dagar tills mamma så snällt hämtar upp mig i Linket. Hade ju så gärnat velat hälsa på dig Lovisa, men det får vänta några dagar! Som sagt, Nya Zeeland och allt detta börjar lida mot sitt slut. Men jag känner att det är rätt. Jag slutar på topp och jag ser fram emot något nytt. Iallafall något annat. Som att åka hem och jobba ännu en sommar i Ostkakeboden. Kom och fika!!! Och att spendera tid hemma i den svenska sommaren. Då jag ska bada som aldrig förr, kolla på stjärnorna och tänka tillbaka till Nya Zeeland och allt jag gjorde då som bara kommer kännas som en lång och underbar dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0